CAJA in tijden van het coronavirus

Corona vraagt van ons allemaal om flexibiliteit en drastische aanpassingen. Ook bij CAJA is er het nodige veranderd sinds het coronavirus werd geconstateerd in ons land. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en blijven ons werk, ondanks de omstandigheden, zo goed mogelijk uitvoeren. Wat dit precies inhoudt leggen we in dit bericht kort uit.

Ons kantoorpersoneel werkt waar kan zo veel mogelijk thuis. Als er toch op kantoor gewerkt wordt, wisselen we dit met elkaar af zodat er maximaal vier personen tegelijkertijd in het CAJA kantoor aanwezig zijn. Hier heeft ieder zijn eigen ruimte zodat er voldoende afstand kan worden bewaard.

Voor onze medewerkers wordt de situatie per project bekeken. Allereerst hebben we te maken met onze opdrachtgevers, die volgens de richtlijnen van het RIVM ieder hun eigen maatregelen hebben getroffen. Uiteraard volgen wij hen daarin en denken we met hen mee. Wat hierin voorop staat is de gezondheid van onze medewerkers. Met opdrachtgevers vindt voortdurend afstemming plaats.

Tot nu toe lopen veel projecten gewoon door. Wel houden we contact met onze medewerkers door bijvoorbeeld een extra contactmoment. Ook houden we elkaar op de hoogte via een wekelijkse nieuwsbrief, erg leuk dat veel mensen daaraan meewerken. Sommigen hebben kinderen wat werken lastig maakt, anderen werken gedeeltelijk thuis of moeten juist op locatie aanwezig zijn om hun werk uit te kunnen voeren. Met een flexibele houding proberen we per persoon een passende oplossing te vinden. Dat vraagt om vertrouwen van beide partijen.

Ook in deze bijzondere tijd gaan de werkzaamheden in de bouw door, de behoefte aan goede bouwprofessionals blijft. Ons kantoor is gewoon bereikbaar en de bemiddelingen gaan door, veelal online. Met de huidige online technologie hoeft deze vernieuwde vorm van communicatie niet voor problemen te zorgen. Het was voor iedereen even wennen, maar tot nu toe zijn we positief verrast over de flexibiliteit van onze kandidaten en opdrachtgevers.